Hardware as a Service

Volledige ontzorging door Thingsdata

Naast het direct kopen van hardware is het ook mogelijk om de keuze te maken voor onze managed dienstverlening. Onze dienstverlenging Hardware as a Service (HAAS) maakt het mogelijk om routers en gateways op abonnementsbasis in gebruik te nemen. Bij HAAS verzorgen wij vooraf de configuratie van uw hardware waardoor deze plug & play inzetbaar is. Wij monitoren uw hardware middels het Remote Management Systeem (RMS) waardoor wij vroegtijdig kunnen inspelen op eventuele foutmeldingen of storingen.

De voordelen van Hardware as a Service

Geen initiële investering

Kosteloze vervanging bij een defect

Ontzorging van uw technische afdeling

Focus behouden op uw kernactiviteiten

Garantie van up-to-date systemen

Eenvoudig schaalbaar

Haal het beste uit de markt met Thingsdata!

Wij staan klaar om u advies te geven over elk HAAS abonnement

Hardware as a Service componenten

Managed dienstverlening

Bouwblok icon

Hardware

U kunt kiezen uit een ruime selectie routers en gateways. Een combinatie is ook mogelijk.

Bouwblok icon

RMS

Binnen het abonnement is het remote management systeem beschikbaar.

Bouwblok icon

Support

Bij eventuele storingen verzorgen wij support door kwalitatief gecertificeerde medewerkers.

Bouwblok icon

Advanced configuratie

Vooraf configureren wij alles op de correcte manier, zodat u de hardware direct kunt gebruiken.

Bouwblok icon

Retourbeleid

Thingsdata is verantwoordelijk voor het retourbeleid bij eventueel defect.

Bouwblok icon

Connectiviteit

U kunt uw hardware ook combineren met onze connectiviteitsoplossingen.

Download onze brochure

Download brochure

Veelgestelde vragen over Hardware as a Service

Wat is Hardware as a Service?

Hardware as a Service (HAAS) van Thingsdata bestaat uit het leveren van routers of gateways in abonnementsvorm. Door uw hardware in een abonnementsvorm af te nemen hoeft u geen initiële investering te verrichten, zijn de maandelijkse kosten voor hardware gelijk en heeft u ruimte voor andere uitgaven. Daarnaast verzorgen wij de configuratie, monitoring en eventuele support bij HAAS.

Wat is de minimale afname hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimale afname hoeveelheid. U kunt onze dienst al vanaf één router of gateway afnemen. Uiteraard geldt: hoe meer abonnementen, hoe lager de kosten per hardware per maand.

Thingsdata hanteert drie categorieën qua aantallen:

  • De eerste categorie betreft 1-50 stuks;
  • De tweede categorie betreft 51-250 stuks;
  • De derde categorie betreft meer dan 250 stuks.

Hoe kies ik voor Hardware as a Service?

In onze webshop kunt u de optie selecteren om Hardware as a Service (HAAS) af te nemen. Deze optie staat bovenaan in het keuzemenu. Na het selecteren worden de componenten binnen dit abonnement automatisch voor u ingevuld. Hier kunt u geen wijzigingen in aanbrengen omdat dit vaste componenten zijn binnen onze HAAS dienstverlening, u kunt enkel de aantallen bepalen.

Hoe kan ik routers en gateways combineren?

Het is mogelijk om verschillende routers en gateways te combineren binnen uw HAAS abonnement. Hiervoor dient u echter per gewenste router of gateway de optie 'Hardware as a Service' in het keuzemenu te selecteren. Onze webshop is erop ingericht om dit samen te voegen in het bestelformulier zodat u een duidelijk overzicht heeft van de totale abonnementskosten.

Wat is de looptijd van een abonnement?

De looptijd van een HAAS abonnement betreft minimaal 36 maanden. Indien u interesse heeft in een langere looptijd dan kunt u kiezen voor 48 maanden of 60 maanden. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen, via info@thingsdata.com of telefonisch op 085-0443500.

Wat gebeurt er nadat de looptijd is verstreken?

Er zijn een drie opties mogelijk, namelijk:

  • Nadat de looptijd van uw abonnement is verstreken kunt u ervoor kiezen om te verlengen. Bij deze keuze blijft Thingsdata verantwoordelijk voor de monitoring, support en de hardware.
  • Nadat de looptijd van uw abonnement is verstreken kunt u ervoor kiezen om u enkel onze service (monitoring en support) te verlengen. Bij deze keuze is uw organisatie echter verantwoordelijk voor eventuele defecten aan de hardware.
  • Nadat de looptijd van uw abonnement is verstreken kunt u de keuze maken om niet te verlengen. U wordt dan eigenaar van de hardware, hierdoor is uw organisatie verantwoordelijk voor de monitoring, support en de hardware.